4. ledna 2010

Nočníček?!

Zrovna projíždím maminkovské weby a sháním informace, jak naučit Štěpku na nočníček. Na Postižených dětech právě slaví úspěchy a mě už  to pár týdnů také leží v hlavě. Bojím se ale začít intenzivně vysazovat. Za prvé nevím, jestli ho mám posazovat na nočník, nebo máme čůrat radši ve stoje. Za druhé - začít s nočníčkem, nebo rovnou velký záchod s redukcí....???? Pomóóóc! Vím, jak vyvádí kvůli lžíci, když se má sám krmit, jak bude asi reagovat na nočník. Máme ho vystavený v koupelně a před koupáním na něm občas pár vteřin vydrží. To je vše. :-(

A tady jsou dvě rady od maminek z netu:

"Náš malej taky začal až po druhých narozeninách. Nejdřív ve vaně ve stoje, kdy jsem to spíš chytala :D , pak se mu to zalíbilo venku, dělala jsem z toho zábavu, že počůráme mravence, pampelišku nebo kamínky... ale stále čůral a to i do nočníku jenom ve stoje. Problém samozřejmě nastal při kakání, to byla panika :D Každopádně ho dostal nočník autíčko, to se klukům líbí. ;) Teď už zkoušíme i záchod. Ale zase jenom ve stoje :D"

"Já použila metodu, kterou na mě úspěšně aplikovala i moje mamka a já ji zkusila i u své tehdy 20 m dcery a povedlo se. Do 14 dnů jsme byli bez plen a ve dvou letech i přes noc. Tak jak říkají ostatní maminy, chce to hodně pracího prášku a trpělivost. Naše metoda spočívala v neustálém převlékání mokrého oblečení, ale nebyly to tepláky, kterými loužička proteče i na koberec, ale nejlepší jsou punčocháče, loužička se totiž pěkně rozlije po nožičkách a mokro je opravdu všude, ale ne na podlaze."

P.S. Čůrání ve vaně a chytání do nočníku mne zaujalo. A člověk může začít výskat a chválit, když se povede něco chytit. To by mohlo zabrat. A počůrané punčocháčky? Jde asi o ten pocit, že dítě čůrá. Někde jsem četla, že nejdřív si musí děťátko uvědomit, že čůrá a pak může i pomalu začít kontrolovaně čůrat na nočník. Jednorázové plenky jsou tak dokonalé, že děti ani necítí žádné mokro - rovná se nepříjemno. A poté i chlad z mokra - to by mohl být další důvod - nepříjemný prožitek, kdy si človíček sám začne rozvažovat, jestli nebude radši lepší zkusit ten zatracenej nočník a zůstat v suchu a teple. :-) Moc se v tom rejpu? No to asi proto, že se mi do toho zrovna dvakrát nechce, každé větší extempóre s mladým pánem špatně nesu, takže to musí být všechno formou hry a velké švandy. No držte mi place.. a pokud máte nějaký tip, dejte vědět. Budu ráda za každý fígl.:-)


4 komentáře:

  1. Jano, Jára měl s počůráváním a pokakáváním velké problémy. Přestalo to až okolo 5,5 roku, plenu na noc mívá ještě i teď. Jára čůral a nevšímal si toho, bylo mu fuk, že je mokrý - nevadilo mu, že oblečení studí, nevnímal to. Já zkoušela kde co, ale stejně jsem musela počkat, až Járovi dozraje nervová soustava, najednou to zvládl během jednoho dne.
    Zkus to a uvidíš, když by se Štěpánek hodně vztekal, šel do afektu po určitou dobu - dejme tomu 14 dní, tak bych to asi raději nechala na léto, je to pak jednodušší:-) Chytání čůrání do nočníku - to bych tenkrát nezvládla, Jára čůral i po 5 minutách, aniž to sám vnímal. Navíc je hyperaktivní...Přijde mi schůdnější pravidelné vysazování na nočník/WC a dávat odměnu. Nejdřív, že chvilku sedí, později, že se vyčůrá.Když si prohlédneš zprávy rané péče na stránkách APLA, tak tam je zápis ze schůzky rodičů a jsou tam rady na tohle téma.
    Budu vám držet palce:-)Štěpa je šikulka, zvládl jiné věci tak zvládne i tohle:-)
    Monika

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Moni, dík za povzbuzení i Vaše zkušenosti. Vlastně jsem si to sem z APLA dala taky http://prosisu.blogspot.com/2009/04/pouzivani-nocniku-wc.html :-) A na léto se spoléhám asi úplně nej víc.:-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Taky s tím bojujeme. Na léto jsem už spoléhala dvakrát ... a nic :o(

    Nejradši bych udělala to, co žlababa, smotala koberce a hurááá. Ale manželovi se do toho nějak moc nechce ...a sama si na to netroufám.

    Podle mě na tomto konkrétním přístupu musí spolupracovat OBA rodiče. A ne aby to jeden z nich bojkotovala pak říkal: "Vždyť jsme ti říkal, že to nepůjde." Jako bych ho slyšela :o(

    OdpovědětVymazat
  4. Ahojky Janicko, já sama taky zacala s klukama v léte, protoze je hodne bavilo neco zámerne pocurat ( kyticky, brouka apod. ) Nicméne si myslím, ze kazdy clovícek musí mít vyzrálou nervovou soustavu, jak rekla Monika. Treba u malého sycáka jsem se mohla v léte stavit na hlavu a bylo mu to jedno, a potom aniz by jsem to pozadovala ze dne na den " dozrál ". preji hodne úspechu a hlavne trpelivosti, Sísa je sikulka, zvládnete to :-). Slunícko do Prahy.

    OdpovědětVymazat