11. února 2010

Konzultace v rodině 4.2.2010


Štěpánek velmi hezky pracuje doma na úkolech z edukačního plánu. Maminka mi s ním ukazovala některé úkoly, které zvládá. Pro větší porozumění je potřeba naučený úkol změnit, abychom zjistili , zda tomu rozumí.např. obměníme tvary – přidáme 2 další, barvy , různé třídění předmětů, skládání puzzle – začátek ze dvou obrázků ,obměňujeme obrázky nebo můžeme zkusit i čísla…Štěpánek si začíná prohlížet knihy – hledá v nich především čísla ,která zná.
Opakuje zvuky zvířat na počítači, ukazuje společně na počítači části těla a pojmenovává je. Navazuje kontakt často vede za ruku,když něco chce. Začíná ukazovat i v knize ,co ho zajímá.Přišel si sednout ke mně na klín a vyžadoval pozornost  i verbálně. 
Podle edukačního plánu dokáže již hodně úkolů – přiřazovat tvary, barvy, předmět a obrázek, párovat foto rodiny, pozná foto rodiny a hezky pojmenuje -  máma, táta, Eliška. Maminka vymyslela, že mu fouká bublinky  a Štěpánek je moc hezky prstíkem „rozbijí“ – pěkný motorický nácvik na ukazování.
Doporučení: jestliže zvládá úkoly , můžeme  je obměnit, abychom měli jistotu, že rozumí  ( např. přidáme další barvu nebo uděláme nový úkol na barvy, přidáme tvary…)podpora verbálního projevu – poznávání předmětů, vokalizace  i na počítači, ukazování v knize – pojmenování čísel a některých předmětů,které ho zaujmou skládání puzzle –2,4 částí
Závěr: Štěpánek by měl nastoupit od září 2010 do MŠ, rodiče mají dvě alternativy – integrace ve školce v místě bydliště  nebo speciální třída v Diakonii – V Zápolí. Rodiče zjistí podmínky ve školce při integraci – hlavně počet dětí ve třídě, které by byly se Štěpánkem.

2 komentáře:

  1. Jano, bezva, můžeš být spokojená:-) Štěpánek je opravdu šikovný! Ad to obměňování úkolu - to je fakt, to musím Járovi taky měnit po každém učení. Oni mají lumpíci úžasnou paměť:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Spokojená nebudu nikdy Moni, vždyť to znáš.:-)) Ale jsem ráda, že je tak hravý a že maličké krůčky děláme.

    OdpovědětVymazat